- "Κρυφές" κι αδημοσίευτες φωτογραφίες του Α. Ωνάση από τον διάσημο παπαράτσο Δημήτρη Κουλούρη, που πλαισιώνονται από τις αφηγήσεις της κόρης του Αλεξίας, έτσι όπως τις συνέλεξε από τη μνήμη της, από συγγενείς και συνεργάτες του Αριστοτέλη, του Αλέξανδρου, της Χριστίνας Ωνάση και της Τζάκι, από γνωστούς έλληνες δημοσιογράφους κι από ανθρώπους που έζησαν από κοντά εποχή και γεγονότα.
Τον Ωνάση, τον γοήτευε η δημοσιότητα σε τέτοιο βαθμό, που για να την αποκτήσει, έσπαγε τα όρια του καθωσπρεπισμού - Τον Κουλούρη πάλι, τον έθρεφε η αποκλειστικότητα, που καθοριζόταν ως ένα βαθμό, από τη δυσκολία του εγχειρήματος, για αυτό και εύκολα ξεπερνούσε, τα όρια της ανεκτικότητας του θηράματός του.
Το αλισβερίσι, ανάμεσα στον μεγαλοεπιχειρηματία και τον φωτορεπόρτερ, ήταν κατά κανόνα τίμιο
Αλλά με τους κανόνες δεοντολογίας, να διέπονται, από μια ιδιότυπη ευελιξία. - ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Ο Ωνάσης απέναντι στον φωτογραφικό φακό
Η Χριστίνα Ωνάση ποζάρει στο Σκορπιό
Η εξερεύνηση στο αρχείο του φωτορεπόρτερ Δημήτρη Κουλούρη
Με στόχο τα μεγάλα θέματα.
Από το όνειρο στις κοσμικές στήλες
Ενέδρα στο Σκορπιό και τη Γλυφάδα
Στο εδώλιο για παρενόχληση του υδροπλάνου του Ωνάση
Το κρυφτούλι με τον Αλέξανδρο και τη Φιόνα
Εισβολή στα άδυτα της ζωής της Τζάκι
Το σκάνδαλο με τις γυμνές φωτογραφίες
Τα καλοκαίρια στο Σκορπιό και τα νυχτοπερπατήματα των Ωνάσηδων
Η μαρτυρία της Τζάκι
«Αισθάνομαι πάρα πολύ ταραγμένη γιατί ο άνθρωπος αυτός, μας έχει κάνει τη ζωή μαρτυρική. Πριν λίγες μέρες ενώ έκανα θαλάσσιο σκι, πέρασε ο Κουλούρης σαν σίφουνας από δίπλα μου και με πέταξε στη θάλασσα. Τον φοβάμαι πάρα πολύ αυτόν τον άνθρωπο και τον θεωρώ επικίνδυνο.»
Η αγόρευση του εισαγγελέα
« Ο Κουλούρης θέλησε να λάβη φωτογραφίες του ζεύγους Ωνάση και των προσκεκλημένων του, αδιαφορώντας για τα πάντα. Πλησίασε τόσο κοντά στο αμφίβιο σκάφος, ώστε επήλθε κίνδυνος εις ξένα περιουσιακά πράγματα και ανθρώπους. Δυστυχώς κ.κ. δικασταί , ο Κουλούρης είναι αμελής. Υπήρξε και άλλοτε ήρως επεισοδίων του ζεύγους Ωνάση, θέλοντας να λάβη σκανδαλοθηρικές φωτογραφίες.»
Από τον επίλογο, κείμενο Στέλιου Παπαδημητρίου
«Ο Αριστοτέλης Ωνάσης δεν ξόδεψε ποτέ του λεπτά, για να αποκτήσει μία τεχνητή διασημότητα. Είχε το χάρισμα να προκαλεί τη δημοσιότητα – το ίδιο και η κόρη του Χριστίνα εν αντιθέσει προς τον Αλέξανδρο – ακόμη και στα πιο πεζά πράγμα της ζωής του, παραβιάζοντας στην προσωπική του ζωή, ορισμένους κανόνες ταμπού και προκαλώντας άμεσο ενδιαφέρον των δημοσιογράφων και της κοινής γνώμης».
Γράφει η Ελίζα Βόζεμπεργκ για το βιβλίο
Η Αλεξία Κουλούρη μέσα από τη γραφή της προσπαθεί και το επιτυγχάνει να απεικονίζει την πραγματικότητα της εποχής χωρίς υπερβολές, με γλαφυρό τρόπο και αντικειμενικότητα. Διότι ενώ αναφέρεται στο πλέον αγαπημένο και εκλιπόν πρόσωπο της ζωής της, τον πατέρα της, δεν του χαρίζεται, του αποδίδει ενέργειες και πράξεις ακριβώς όπως συνέβησαν, πιστή στα γεγονότα της εποχής και παρασύρεται συνειδητά σε συναισθήματα που δικαιώνουν την αντικειμενική γραφή. Παράλληλα με λεπτότητα αλλά και χιούμορ (στοιχείο χαρακτήρα του συγγραφέα που δεν αντίκειται στη δίκαιη καταγραφή) αναφέρεται στην προσωπικότητα του Αριστοτέλη Ωνάση και σε πολύ διακριτά στοιχεία αυτής μέσα από τον τρόπο που ο ίδιος αντιμετώπιζε τους ανθρώπους, αλλά και τη στάση του απέναντι στη δημοσιότητα. Τα κείμενα της Αλεξίας Κουλούρη, εμπλουτισμένα με το σπάνιο φωτογραφικό υλικό που ο πατέρας της της κληροδότησε, μεταφέρουν τον αναγνώστη στις συνήθειες της εποχής εκείνης, στην αυθεντικότητα συμπεριφορών και ηθών και κυρίως στην ειδική στάση που πάντοτε οι διάσημοι έχουν απέναντι στον τύπο, τον φωτογραφικό φακό και τη δημοσιότητα. Η Αλεξία όμως, αναπόφευκτα με τη γραφή της δικαιώνει τη γενετική της προέλευση αφού η δημοσιογραφική της ιδιότητα χαρακτηρίζεται από πάθος για το τέλειο, όπως ακριβώς συνέβαινε και με τον πατέρα της. Γιατί διαβάζοντας τα κείμενα, αντιλαμβάνεται ο αναγνώστης ότι ο Δημήτρης Κουλούρης ήταν αθεράπευτα ερωτευμένος με τη δουλειά του, μαχητής, επίμονος, πεισματάρης και αμετάπειστος. Και το γεγονός ότι ο ίδιος ο Ωνάσης εκτιμούσε τα προσόντα αυτά στην πράξη, φαίνεται από την τελειότητα της δουλειάς του. Έτσι, μέσα από το σπάνιο φωτογραφικό υλικό αποκαλύπτονται ανάγλυφα, συμπεριφορές και κυρίως στιγμές του Αριστοτέλη Ωνάση που αποτελούν σημαντικό υλικό της πολυκύμαντης ζωής του μεγιστάνα. Το βιβλίο της Αλεξίας Κουλούρη είναι ευχάριστο, εύληπτο, έξυπνα γραμμένο και αποτελεί μια δυνάμει μαρτυρία άγνωστων στιγμών του μεγιστάνα Ωνάση μέσα από τον φακό ενός πρύτανη του φωτογραφικού φακού. Μπορώ να πω ότι η συγγραφική ενασχόληση ταιριάζει στη συγγραφέα και εφόσον πρόκειται για την πρώτη της προσπάθεια πιστεύω ότι θα συνεχίσει. Στον σύγχρονο κόσμο της πολυτάραχης διακίνησης ιδεών, κάθε συνεπής προσεγμένη γραφή που συντηρεί με σεβασμό μνήμες και γεγονότα για προσωπικότητες της ελληνικής πρόσφατης ιστορίας, συμβάλλει στον πλούτο του πολιτισμού μας.
Wednesday, 18 June 2008
Αλεξία Κουλούρη: Με στόχο τον Ωνάση, Στοπ καρέ του παπαράτσο Δημήτρη Κουλούρη
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment